Header Ads

Yeni

1803 Ataması Yapılmayan Polis

 



   Arkadaşlar bu yazım İki sene önce 10 saniyelik mülakatla elenen ataması yapılmayan 1803 polis hakkında olacak.

1803 polisi anlamanız için kısa bir beyin fırtınası
Bu insanlar polis okuluna girmek için ygs barajını geçmiş ve polis okuluna girişte ilk adım olan spor mülakatnı ve çeşitli psikolojik test leri başarıyla tamamlamış ve son olarak komisyon karşısına çıkarak başarılı olup PMYO yazılı sınavına girmeye hak kazanmış insanlardır peki bununla bitiyor mu? Tabikide hayır.

Bu işin bide PMYO boyutu var
*İlk yıl ve ikinci yıl olmak üzere  iki kez sağlık raporu alınır.
*Pst (Polis savunma teknikleri), beden eğitimi, atış, olay yeri inceleme gibi hem teorik hemde uygulamalı bir çok sınavda başarılı olunur.
*Nöbetler tutulur.
*Zorlu staj dönemi atlatılır.
Ailesinden ayrı kalmasını,soğuk havalarda içtima sırasında beklemesini,zorla katılması gereken konferansları saymıyorum bile.
Peki bu zorluklara neden katlanılıyordu? ben size söyliyim çünkü bu insanlar bu meşakkatli yolun sonunda polis olacaklardı.

Gelelim konunun özüne
1803 polis adayı mezun olmadan 1 hafta önce çıkarılan KHK ile mülakat sınavına tabi tutulmuşlardır halbuki 1803 polis daha polis okuluna kabul edilmeden önce zaten mülakat sınavına girmişti hem kanunlarda şöyle yazmıyormuydu;
*Eğer yeni düzenleme kişi ve kurumlar için aleyhte bir yenilik ise sadece çıktığı tarihten sonraki zaman için geçerli olur
*Eğer yeni düzenleme kişi ve kurumlar için lehte bir yenilik ise geriye doğruda yani düzenleme tarihinden öncesinede sonrasında da kullanılır
Bu KHK 2015 yılında çıkarıldı halbuki bu gençler polis okuluna 2013 yılında girmişlerdir sonuç olarak mülakatın bu gençlere yapılmaması gerekmez mi hem ortada bu gençlerin yararına olacak bişeyde yok.

Peki bu mülakat sınavında neler yaşandı, mülakat sınavı hakkıyla yapıldı mı? 

Öğrencilere mülakatta kart çektirilerek cevaplanmasının isteneceği ve okulda gösterilen derslerle alakalı olacağı söylenmiş anacak mülakat sonunda kimi polis adayı gençlere denizli horozu gibi öt denildiği kimi öğrencilere ankara havası oynatıldığı söyleniyor. Hatta bazı polis adaylarının mülakattan ağlayarak çıkıp "sorulan soruyu bilemedim heyecandan karşılarında kekeledim müdür seneye tekrar hazırlanmam gerektiğini söyledi " dediği halde sonuçlar açıklandığında bu kişinin başarılı olduğu  sınavı sorunsuz geçen polis adaylarının ise  başarısız sayıldığı söyleniyordu. Bu bilgiler ışığında mülakatın hakkıyla yapılıp yapılmadığına siz karar verin.

Şimdi sıra işin psikolojik boyutunda
 Bu insanlar mülakat sınavı sonucunda başarısız sayılmış görevlerine başlayamamış ve çeşitli sorularla ve sorunlarla karşılaşmışlardır.

Sorular
-Sen kesin bi halt işlemişsindir ondan atmışlardr seni.
-Kardeş sen polis okulunda okuyordun değilmi? Nereye çıktı tayinin (eve çıktı abi)
-sizin dava ne oldu?

Sorunlar
-kız arkadaşı terkeder
-kız istemeye gider vermezler
-askere gitme işi çıkar
-polis okulundayken kredi çekip  ailesine ev veya araba almıştır tüm kredi yükü üstüne biner.
-Yeniden bir gelecek planlaması yapmaya  çalışır.
-tam aileme katkı sağlayacağım derken tekrar ailesine yük olur.
Daha neler neler...

 1803 PMYO mağduru bilgi paylaşımı ve insanları konu hakkında bilgilendirmek için çeşitli sosyal paylaşım sitelerinide etkin şekilde kullanmaktadırlar
Twitter:http://twitter.com/1803PMYO

       Sizinde bu yazıya eklemek istediğiniz bişeyler varsa bloggerkertisi@gmail.com adresine mail atabilirsiniz veya sitemizde bulunan yorum kısmına yorum yapabilirsiniz.

Gönderilen mailler:
"Devre 13"🌍
30.06.2015 tarihinde elenerek hayatın meşakkatli yoluna atanamayan polis olarak başladık.
Eleneli  27 ay oldu geçiyor da ..
2 yılı  aşkın süredir yaşamadığımız  zorluk kalmadı bu zorluklar bizim  için imtihan  ama hep bekledik iyi bir şeyler olsun güzel adımlar atılsın  diye uğraştık uğraşıyoruz.
2015 yılından bu yana el işinde çalışıyorum  ,çalışmaktan yana derdim yok,severek yapmadığım  işten hiçbir zevk almıyorum üzerine ruhen zor durumdayım,Allah elden ayaktan düşürmesin  şükür bir şeylerle uğraşıyoruz  . Insan istiyor ışte mesleğine dönmek hayalini kurduğu işi yapmak istiyor. 27 aydan beri yüzümüz gülerken içimizde ne fırtınalar kopuyor, yollardan geçen polis arabalarını  görünce devrelerimizin  uniformalı  resimlerini görünce içimiz her defasında cız  ediyor bir sessizlik alıp  götürüyor bizi uzaklara..
Bizim diplomalarımız  var ama ise yaramıyor.  güvenlik  olmak için gittim sertifika aldım ama bu sefer de askerlik engeli karşıma çıktı,  birini sevdim  istemeye gittik ama ailesi vermedi sebep polislikten elenmişim  neyden elendiğimizi anlatmama  rağmen  inanmadılar  ben de sevgimi içime atarak vazgeçmek zorunda kaldım evlenmekten,zaten o kız da sonradan başkasıyla evlendi. Her şey para değil be devrem insana insan da lazım,,
Fabrikada çalışıyorum izin yok hep kisa dönüş yapiyorum mesaiye kalıyorum  5 kuruş etmez insanların lafını yutuyorum, hep sabrediyorum  bel ki cağırırlar umuduyla bekliyorum, hayat insanı o kadar yoruyor  ki iki kelimeyi  bile yanyana getirecek kadar dermanımız kalmıyor.
Diyorlar ;Polis olsan  ya ölecektin2 ya hapis de olacaktın  " vatan bayrak ezan namus çin ölmeyeceksek ne için öleceğiz, hapise gelince de korkusu olan çekinir..  Şükür  Allahtan başka korkumuz yok alnımız  ak başımız dik  hep diyoruz bir suçumuz varsa  Devletimiz gereğini yapar bu konuda Devletimize karşı koymayız.
Ben zengin değilim çalışmak zorundayım düğün yaptık onun borçları var kendimin masrafları var ve ben gidip tekrar üniversite okuyacak zamana sahip değilim.  Bu saatten sonra çıkış yolum  mesleğime  geri dönmek.
15 temmuz da meydanlardaydım gece gündüz nöbet tuttum  ne için, Millet için tuttum  meslek değildi Vatandı  o an için önemli olan.
Mahallede küçük esnafım çoğu insan  tanıyor beni ve soruyorlar noldu senin iş tekrar okulunu oku diyorlar ,ben de diyorum ehliyeti plana tekrar ehliyet vermedikleri gibi Bizim diplomalarımız var okul değil mesleğe dönmek istiyorum . O zaman mahkemeye verin diyorlar .. yani  kısaca herkes bir şeyler diyor ama kimse elini taşın  altına koymuyor çünkü  menfaatleri yok ,bize başka gözle bakıyorlar. Her devremin kendine has derdi vardir kimi evlendi çocuğu oldu,,Bizim sonumuz ne olacak .
Bizim için Reismizinden başkasıda  gereğini  yapmaz . Allah görüyor  ki ben o okulu  kolay kazanmadım. Benim üzerimde  anamın babamın  hakkı var onları sevindiremiyorum  mutlu edemiyorum  her günün düşünceli ve yorgun geçiyor. Inşallah hak yerini bulacak.
"devre 13"

Hiç yorum yok

Eğer yazımızı beğendiyseniz yorumlarınızla bize destek olabilirsiniz.